Автоматичні коробки перемикання передач з кожним роком стають все більш популярними і поступово витісняють звичні для більшості автомобілістів механічні трансмісії. Сучасні АКПП відмінно зарекомендували себе завдяки надійності, простоті і зручності. Однак безперебійна робота будь-якого механізму багато в чому залежить від дотримання встановлених правил експлуатації і обслуговування.
Як механічна, так і автоматична трансмісії, потребують спеціальної оливи, яке змащує, виконує захисну функцію, відводить тепло і прибирає продукти зносу.
Низький рівень оливи в КПП є однією з основних причин виникнення несправностей. У той же час і завищений показник погіршує працездатність трансмісії, може стати причиною зниження ресурсу, аж до виведення її з ладу.
Кожен автовиробник визначає регламент заміни рідини ATF згідно характеристикам конкретного автомобіля.
На сьогоднішній день найбільш сучасною і якісною є синтетична олива для трансмісій. Вона прекрасно очищує систему і має протикорозійні властивості. Даний тип оливи є найбільш дорогим і підлягає заміні кожні 50 000 км.
Масла напівсинтетичні в своєму складі містять пакет спеціальних присадок, що захищають шестерні, різні механічні деталі і синхронізатори від зносу. Ресурс такої оливи становить 40-50 тис. км.
Трансмісійна мінеральна олива використовується переважно в автомобілях із заднім приводом і у деяких моделях вантажівок. Така олива змінюється кожні 35-40 тис. км.
Для того, аби правильно визначити поточний рівень оливи в трансмісії, можна використовувати 2 основні методи: без прогріву коробки передач і після. Перевірка рівня після прогріву коробки є більш поширеним і вважається найбільш точним методом.
В АКПП, які оснащені відповідним щупом (зазвичай червоного кольору), процедура перевірки доволі зручна і вимагає стандартного візуального огляду згідно насічок верхнього і нижнього рівнів.
Для проведення перевірки, автомобіль з включеним двигуном, повинен знаходиться на рівній поверхні в нейтральному режимі або режимі паркінгу. Для найбільш точних показників слід прогріти коробку до 65 ° С, наприклад, попередньо проїхавши 10-15 км.
Однак не всі автомобілі оснащені спеціальним щупом, більш сучасні моделі комплектуються електронними датчиками, що сповіщають про зниження рівня оливи в трансмісії.
У ситуаціях, коли відсутній і електронний датчик, і щуп, визначити актуальний рівень оливи в АКПП також можливо, але дана процедура досить трудомістка. У такій ситуації перевірку краще проводити на спеціалізованому СТО.
Регулярно знижений рівень трансмісійної оливи - тривожний дзвіночок, який може свідчити про:
- порушену герметичності ущільнювачів
- можливих сколах і тріщинах корпусу КПП
- некоректну заливку трансмісійної рідини
У разі необхідності слід доливати оливу однієї марки одного виробника, адже існує висока ймовірність спінювання навіть при незначній відмінності складів.
Якщо взяти за правило регулярно контролювати рівень оливи не тільки в моторі, а й в КПП, то ви зможете при мінімальних витратах продовжити термін її служби, підвищити надійність навіть при високих навантаженнях і важких умовах експлуатації.