Витрата моторної оливи

16.06.2020

Витрата моторної оливи

В одних двигунах моторна олива заміюється згідно із заявленими термінами експлуатації, а в інших - долив стає постійною і звичною дією. Давайте спробуємо розібратися, чому це відбувається і чи можна якось вплинути на витрату моторної оливи.

Головною причиною зменшення рівня оливи в двигуні – є її угар. На обсяг чаду впливає маса чинників, таких як: технічний стан мотора, його конструкційні особливості, в якому режимі він експлуатується, наскільки спекторно або холодно на вулиці і звичайно, яка моторна олива використовується, які її якісні характеристики.

Купуючи свіжу моторну оливу неможливо заздалегідь визначити з якою швидкістю вона почне чадіти. Однак завжди можна орієнтуватися на два параметра, які опосередковано можуть підказати цю інформацію. Йдеться про температуру спалаху оливи і показник її випаровування. При цьому знайти інформацію про випаровуваність досить складно, а ось температуру спалаху виробник зобов'язаний вказати в специфікації до продукту. Що таке температура спалаху? Це температура при якій запалюються пари з поверхні масляної плівки. Даний показник залежить від того, як багато в оливі легких фракцій. Чим їх більше, тим температура спалаху буде нижчою.

Розраховуючи мінімізувати витрати оливи, що особливо актуально для старих моторів, які і так мають потребу в частішій заміні і доливі, пам'ятайте, що саме температура спалаху понад 230°C дозволяє знизити чад. При цьому не забувайте, що в'язкість оливи безпосередньо впливає на заявлену температуру спалаху. Відповідно, вибираючи оливу, спочатку дивимося на в'язкість і тільки потім на температуру спалаху.

Існує хибна думка, що олива потрапляючи в циліндр повністю згоряє. Середня товщина масляної плівки в циліндрах становить близько 10-20 мікрон. На цей показник впливає і ступінь зносу двигуна, і режим його роботи, і в'язкість оливи, і ще маса інших параметрів. І якби вся олива, яка потрапляє в циліндри, повністю згоряла, то в типовому двигуні за 1 цикл при 3 тисячах оборотів на хвилину, безповоротньо зникало близько 1,5 літрів оливи. Моторна олива з температурою нижче кипіння випаровується вкрай повільно, а ось при закипанні цей показник різко збільшується. Відповідно, чим більше навантаження на мотор, тим буде значнішим чад оливи. Саме з цієї причини шанувальники їзди з вітерцем змушені доливати оливу значно частіше, ніж ті, хто віддає перевагу розміреному кермуванню.

Двигуни з турбонаддувом також використовують оливу для змазування турбокомпресора, відповідно втрати в таких моторах більші. На витрати оливи може вплинути і зношеність масловідбивних ковпачків. Плюс невеликий відсоток виходить через систему вентиляції картера у вигляді пари. Якщо ж сальники цілі і ви не знаходите масляних крапель під своїм авто, але рівень оливи регулярно знижується, то можна стверджувати, що вона просто чадіє.