Ігорю Омеляновичу, розкажіть про свій кар’єрний шлях.

Багато років тому я був комерційним директором одного з великих українських підприємств, однак вирішив, що хочу розвивати свою справу. Перший магазин під назвою "Автоаптека" ми відкрили у Києві на Великій Окружній дорозі. Було це у далекому 2012 році. На сьогодні у "Автоаптеки" 10 філіалів та власний автопарк для доставки – 40 вантажних фургонів.


Игорь Емельянович Школьный



Не було страшно починати свою справу?

Ні. Було велике бажання це зробити. Наразі у нас 16 людей у статусі партнерів та фактично немає втрачених контактів з виробниками. Ми оновлюємо контракти зі збільшенням суми на 30-50%.

Як вважаєте, в чому сила "Автоаптеки"?

Звичайно, в колективі. Разом нас багато (сміється). В "Автоаптеці" стабільний колектив – плинність кадрів складає щонайбільше 10%.

Який секрет такої стабільності?

Ми побудували мотивацію на маржинальності. Платимо торговим представникам відсоток від прибутку. Тому співробітники зацікавлені в тому, щоб робити гарні продажі.

Що "Автоаптека" вважає своєю основною групою товарів?

Дивіться: ми пропонуємо акумулятори, автохімію, оливи та витратні матеріали. Серед усього асортименту десь 45% займають автоакумулятори. Ми співпрацюємо з південнокорейськими, чеськими, польськими, болгарськими та казахстанськими компаніями. Автохімія у нас теж представлена з багатьох країн – включно з Україною, Польщею, Німеччиною, Чехією. Десь 30% асортименту складають моторні оливи та мастильні матеріали. Решта – витратні матеріали, десь 5%.


автоаптека



Яким мастильним матеріалам українці надають перевагу: вітчизняним чи іноземним?

Наразі з усього обсягу продажів моторної оливи вітчизняному продукту належить 70%, хоча маємо також іспанську, німецьку, російську моторну оливу. Як на мене, це відмінний показник. Якщо чесно, ми починали з продажів вітчизняної моторної оливи. Першим нашим партнером була українська компанія "Юкойл". А зараз з усього асортименту моторних олив її продукція займає 60%.

Як споживачі сприймають українську продукцію?

Нормально. Колись, до ребрендингу компанії "Юкойл" та появи бренду YUKO їх продукцію плутали з одним російським брендом. Зараз моторні оливи YUKO сприймають дуже добре. Ця продукція має стабільний попит.

У чому перевага співпраці з компанією "Юкойл"?

У першу чергу – відсутність проблем. Ніхто оливу на голову не виливає (сміється). В акумуляторах важливо – гарантія, в оливі – теж. Немає такого, щоб, купуючи продукцію YUKO, поверталися клієнти, які незадоволені якістю чи мають претензію "не долили". Нам, як дистриб’ютору, також важливий асортимент. У "Юкойл" набагато ширший асортимент, ніж у будь-якого іншого виробника. Ще перевага – різні інноваційні упаковки: оіл бокси, туби тощо. Взагалі продукцію YUKO виготовляють на запорізькому заводі, тому немає перебоїв з поставками.

Які ваші прогнози, як експерта? Чи зміняться вподобання українців?

Зараз ситуація складна, але ринок росте. Це пов’язано з тим, що збільшується кількість американських та європейських автомобілів вторинного ринку. Купуючи такі автівки, що були у вживанні, українські покупці відчувають потребу в якісних мастильних матеріалах.

Зі споживацькими трендами зрозуміло. А як щодо ваших власних планів?

Хочемо стати національною компанією – відкрити філіали по всій Україні. Наша провідна мета – розвиватися у власну мережу автомагазинів, продавати продукцію у новому форматі, як міні-СТО.

Як думаєте, в чому секрет успіху?

Команда. Ми зібрали в одному колективі кращих із кращих. Зараз у нас навіть є резерв продавців, тобто людей, що готові вийти до нас на роботу. Нас цікавлять вже готові кадри, однак перші навчання я проводжу особисто.

Чим ви живете зараз, окрім "Автоаптеки"?

В нашій тематиці немає цікавих YouTube-блогерів. Або блогери є, але розказують нецікаво. Я займаюся тим, щоб це виправити – розвиваю власний YouTube-канал. Мені треба щось нове в житті. Моя мета – здивувати, показати правильний контент у сфері автозапчастин, ремонту. Для цього навіть пів року інтенсивно навчався: ходив на курси ораторської майстерності, дізнавався, що та як треба робити.

Не боїтеся критики?

Ні, навпаки – навіть чекаю. Якщо це здорова критика, то я її прямо обожнюю. Бо впевнений: треба робити так, щоб не було соромно. Якщо зауваження зробить професіонал – я прислухаюся!



Згідно матеріалу статті https://economics.segodnya.ua/ua/economics/avto/avtoapteka-iz-vsego-obema-prodazh-motornogo-masla-v-...